lördag 30 juli 2011

Äntligen hemma

Igår kom vi äntligen hem från London. Trötta var vi så det var väldigt skönt att komma. Barnen började leka på en gång när vi kom hem.
Det har blivit en del shoppande men inte så mycket som jag hade räknat med. Jag ville köpa en svarvad virknål men det fanns inte i garnaffären så det blev ett par stickor som är lite svarvade i längst upp istället, det fanns mycket fint garn också men jag vill helst veta vad jag ska göra med garnet innan jag köper så att det inte fattas garn.

Vi besökte en Cath Kidston affär i Covent Garden där köpte jag en ny temugg och jättefina knappar, I. och A. fick varsin mugg också.


På väg från Cath Kidston mot Oxford Street gick vi in i en affär där jag hittade en virkbok, Yummi Gurumi.

Virkbok och stickor


På flygplatsen hittade jag en sticktidning med medföljande garn och mönster till tehuvor. Jag kommer förmodligen inte göra några tehuvor. Det är dessutom lite svårare att läsa mönstren på engelska.




                                       




Vi har inte bara shoppat det blev besök på naturhistoriska museét där vi tittade på dinosaurieskelett och mycket mer.  Vi har även åkt London Eye, tittat på Buckingham Palace utifrån och gått i St James Park. Det blev två besök på Hamley´s för lite leksaks shopping.





Hotellet var bra förutom att sängarna var hårda och första natten gick brandlarmet igång så vi fick gå ut på gatan mitt i natten.
Vi har åkt en hel del tunnelbana, gått mycket och sett mycket människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar