tisdag 23 augusti 2011

Syföreningsmöte

Äntligen tisdag och syföreningsmöte. I våras tror jag det var sydde Maja på husmorsskolan en jättefin kjol som jag ville sy. Jag som inte hade sytt sen högstadiet ville börja sy. Jag fick börja med att försöka tyda mönstret som är på engelska och försöka få tag på en symaskin. Dessutom ville jag sy lite mindre saker först. Nu har jag ju lånat en symaskin och sytt lite så då var det dags att börja med kjolen. Jag köpte tyget i början på sommaren så det har väntat ett tag. Det yttre tyget klippte jag till rätt så lätt, det blev hyfsat rakt men innertyget var betydligt svårare för det blev snett hela tiden. Sen har jag sytt och grejat med kjolen. I lördags kväll blev den äntligen klar.


Jag är väldigt förtjust i prickigt just nu. Mönster på kjolen finns här.

8 kommentarer:

  1. Den var ju riktigt fin, gulligt prickigt tyg!

    SvaraRadera
  2. Prickigt är alltid rätt. Verkligen fin kjol!

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Men det sa jag redan igår :-)

    SvaraRadera
  4. Fin! Jag gillar detaljen med det vita längst ner och tyget är himla fint!

    SvaraRadera
  5. Yes en body saknar jag :-) jag kollade i påsen när den var hos mamma och pappa och det var inget jag ville ha...

    SvaraRadera
  6. Den blev jättefin i det prickiga tyget.
    Min blommiga kjol som jag sydde i början av sommaren har använts flitigt under semestern. Det är ju en väldigt bekväm modell!

    SvaraRadera
  7. Hur fin som helst! Prickigt funkar alltid :)

    SvaraRadera
  8. Duktiga du vad fin den blev. Önskar jag kunde göra nåt sånt. Ha en fin fin dag/Gela

    SvaraRadera