söndag 11 september 2011

Pyssel och kalas

På förmiddagen var jag och min dotter i Hallsberg för att pyssla. Vi flätade korgar av tidningspapper. Det var väldigt roligt men ingen av oss hade gjort det förut. Vi hade en bok om pilflätning som vi läste och tittade på bilderna i. Sen fick vi testa oss fram. Jag blev ganska nöjd med resultatet.


Jag vet inte vad jag ska ha i korgen men det löser sej väl. Vi blev lite svarta på händerna.

På eftermiddagen var vi på kalas hos min pappa som blev skitgammal (56). Jag hade virkat en bil, den kommer på bloggen på tisdag när det är syföreningsmöte. Det var väldigt roligt att träffa släkten även om jag inte hann prata så mycket med alla. Jag fick en kroknål och en bok om bla krokning av min farmor men den ligger kvar hos mina föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar