tisdag 27 september 2011

Syföreningsmöte- halsduk och handledsvärmare

Då är det dags för en härlig tisdag med syföreningsmöte. I somras lånade jag en stickbok av min lillasyster (hon har inte fått tillbaka den än). I den boken hittade jag en tröja som jag ville sticka, den var gjord av lin. Jag åkte till en garnaffär i en liten stad (om man kan kalla Hallsberg stad?) och köpte garn, dock inte det garn som det ska vara enligt mönstret. När jag hade stickat några cm insåg jag att det blev för glest för en tröja. Jag letade istället på ett halsduks mönster. Mönstret är från boken Sticka av Nina Sagulin och heter Rätstickning på diagonalen. Det var ett väldigt enkelt mönster.



Handledsvärmarna gjorde jag när jag vabade förra veckan. Jag har gjort dem på min minsta stickring/påtring/quick knit. Det är 12 pinnar på den och jag har använt dubbelstickning.

1 kommentar: