torsdag 3 november 2011

Lite stickning

Jag håller på att sticka en pippitröja till mej. Det har jag ju skrivit om tidigare. Mönstret till tröjan köpte jag förra våren tror jag. Nu tänkte jag att jag ska visa hur långt jag har kommit.


Dottern fick hålla i stickningen så att den syns bra. Jag ska snart börja maska av för ärmhålen.


Förra veckan tittade jag på lite stickböcker på bokus och fick se att den här boken som jag väldigt gärna vill ha var definitivt slut. Jag började googla på den och till slut hittade jag ett ställe som sålde den. Jag såg den i våras/vintras första gången och jag tyckte att den var lite dyr så jag tänkte vänta tills den blev lite billigare, det gick tydligen inget bra för den blev lika dyr som om jag skulle ha köpt den i affären. Men nu har jag den i alla fall och det är många fina mönster i mitt favvo garn, M&K Eco Ull samma som jag stickar pippitröjan med.


Dottern ville ha med en bild på Smurfan som hon köpte i London i somras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar