tisdag 15 november 2011

Syföreningsmöte- Cath Kidston väska

Då är det en sån där rolig tisdag med syföreningsmöte. Det är alltid lika roligt att se vad Maja och alla andra har gjort.
Jag har sytt en väska. Det har tagit lite tid. I vintras köpte jag Cath Kidstons bok Sy! och med boken fick man tyg (färdigklippt) så att man kan sy en av väskorna i boken. Det ville jag så klart göra när jag hade köpt den, problemet var som jag har skrivit tidigare att jag inte har en symaskin (vill ha en när jag fyller) men jag fick låna en i somras som jag inte har lämnat tillbaka än. Boken har dessutom varit utlånad ett tag. När jag fick tillbaka den lusläste jag mönstret och började sy. Lite missöden har det blivit, rulåöglan fick jag göra om och jag gjorde inga knapphål utan sydde fast axelremmen på väskan och sist knapparna.


Jag är väldigt nöjd med väskan.

Ha en härlig syföreningstisdag!

3 kommentarer:

  1. Jag fick samma bok av min mamma i födelsedagspresent. Har inte sytt väskan själv, men din blev ju jätte fin!

    SvaraRadera
  2. Jättefin väska och tack för boktipset :)

    SvaraRadera
  3. Va fin den var, ha en fin fin dag/Gela

    SvaraRadera