tisdag 29 november 2011

Syföreningsmöte- garnkorg

Nu är det syföreningsmöte igen. Jag har virkat och stickat hela veckan men har ändå inte något nytt att visa. Det virkade är julklappar till barnens fröknar och det stickade är min pippitröja. Jag ska snart börja maska av för axlarna så det går framåt.
I vintras fanns det en utmaning på facebook att man ska ge bort något som man har gjort till alla som kommenterar inlägget. Jag kommenterade två stycken och jag fick en grej i fredags och en i lördags fast den måste jag fästa en tråd på.

Den här fina garnkorgen fick jag av en gammal jobbarkompis. Den är sydd av filttyg och bokstäverna är tovade med en väldigt passande text. Garn finns det gott om i det här huset.



Den grejen som jag fick i lördags kanske är med här.

I somras köpte jag en kroknål och passade på att kroka lite. Det berättade jag för min farmor som stickar mycket. Då berättade hon att hon hade en kroknål och en bok om krokning. Jag fick både kroknålen och boken. Jag har inte läst hela men det jag har läst tyckte jag var intressant.


Ha en bra tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar