lördag 14 januari 2012

Bakdag

Idag har vi bakat mycket. Jag började min dag halv sju imorse då började jag hosta. När jag varit vaken ett tag fick jag för mej att vi behövde lite bröd så jag la lite havregryn i mjölk. Jag hann sticka lite också innan resten av familjen vaknade.
Efter frukosten började vi nästa bak. Dottern och jag gjorde chokladbiskvier till hennes kalas. Det sista, doppa biskvierna i choklad gjorde dottern helt själv.


Snart 9 år

Chokladbiskvier


 På eftermiddagen gjorde jag klart degen till brödet. Jag hade bara torrjäst hemma så jag var inte säker på om det skulle bli något ätbart, men det blev jättegott.  Jag hann göra en äppelpaj också men den fastnade inte på bild.
Bröd i långpanna
Receptet på brödet hittade jag i Maten är klar som jag har köpt på bokrean.

2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha det brödreceptet! Ta med imorgon, och ja, vi kan självklart sticka sockor! Måste bara fixa strumpstickor och lite barnfri tid, jag tror att det blir lugnast då :-)

    SvaraRadera
  2. Du har fått en award som finns att hämta på min blogg

    SvaraRadera