tisdag 14 februari 2012

Syföreningsmöte- virkad brosch

Härligt med tisdag och syföreningsmöte. I år tänker jag försöka göra något till alla som fyller, som vi firar i alla fall. Än så länge har det gott bra, jag har hunnit med fyra kalas än så länge. Senast var i lördags då dottern hade kalas. Hon fick ett par tofflor som är nästan likadana som de lillasyster fick. Svärmor fyllde år igår men hon har slutat att fira sej så hon fick en brosch som jag hade virkat redan i lördags.


Jag köpte ett färdigt kit från Panduro på deras rea i höstas med mönster, garn pärlor och broschnålar. Jag använde virknål 4, mönstret rekommenderade virknål 5 och på garnets banderoll rekommenderades virknål 3,5. Jag blev jättenöjd med den. Jag är lite sugen att göra en till mej med fast jag inte brukar använda broscher.

4 kommentarer:

  1. Å vad vacker den blev! Har sneglat på de där materialsatserna tidigare och nu blev jag sugen på att slå till!

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera
  2. Så söt den är! Jag har börjat gilla broscher mer och mer, jag antar att den där tanten jag har inom mig kommer ut mer och mer ju äldre jag blir ;-)

    SvaraRadera
  3. Jättefin!
    Sånna broscher kan man ju dekorera vad man vill med - mössor, väskor eller så. Vem sa att de skulle sitta på tröjan =)

    SvaraRadera