lördag 3 mars 2012

Jobb

Åhh ska jag skriva om jobb på en lördag? Ja det ska jag faktiskt, jag tänkte göra det igår men då hann inte fotografen fotografera. Jag har i alla fall världens bästa jobb och i torsdags kväll gjorde jag den här på arbetstid.

För er som inte ser vad det är så säger mina barn att det är en fjäril, jag är lite tveksam till det. Vad har det här med jobb att göra kanske nån undrar. Jo det är då att vi ska jobba mer med teknik i förskolan och det här var ett förslag på hur man kan göra. Ritningen är från Komtek och då är det faktiskt fysik inblandat också. "Fjärilen" ska vara i ena änden på snöret och så blåser man upp ballongen genom röret, när man släpper taget om "fjärilen" och röret flyger den iväg av lufttrycket som blir när luften åker ur ballongen.


Dottern gjorde en också men vi hade ingen slang så det blev ett rör som är lite för kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar