fredag 9 mars 2012

Mormorsrutor

I somras började jag att virka mormorsrutor av Molly garn. Tanken var/är att det ska bli ett överkast. Till det behöver jag minst 180 rutor. Lite jobbigt. Mitt delmål är att virka 60 rutor och sen sy ihop överkastet.  Just nu har jag virkat 36 rutor. Jag får virka flera rutor efter att jag har sytt ihop rutorna men det är så tråkigt. Jag är så trött på mormorsrutorna.


Förra helgen köpte jag lite mer garn. Jag tänkte att jag skulle sticka ett par sockor men ullgarnet slits så fort i sockor. Mina fiskarsockor har blivit lite slitna. Jag funderar på att sticka ett par vantar av garnet. Det har jag aldrig stickat så det måste jag ju prova.

1 kommentar:

  1. Håller med dej om att det är sjukt tråkigt att sy ihop rutor...Sydde ihop 4 stycken för ett tag sedan och det var hur tråkigt som helst! Och då var det bara 4...

    SvaraRadera