måndag 4 juni 2012

Vattenkanna

Det är rätt så bra att ha en vattenkanna när man ska vattna blommorna. Vi hade två stycken en gång i tiden. En i metall från Ikea och en i plast som såg ut som en elefant. Den som är i metall tappade jag i golvet så den började läcka, den fick flytta ut för där gör det inget om den läcker. Elefantkannan åkte också i golvet så att den började läcka, den slängde jag. Sedan dess, tror det var i höstas, har jag använt olika pet-flaskor men de är inte så fina. Såna vill jag inte ha i fönstret. Däremot har vi en fin glasflaska i fönstret som fick bli vattenkanna.


Den funkar jättebra men jag har inte vågat använda den när jag har gödning i vattnet, nån gång kanske jag vill ha saft i den.

Idag har jag vabbat halva dagen och lagat en tand. Bedövningen har nyss släppt så nu gör det ont. Vet inte riktigt vad han gjorde med tanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar