tisdag 18 september 2012

Syföreningsmöte- virkad traktor

Tisdag och syföreningsmöte. Äntligen har jag nåt klart att visa upp. I somras, tror jag, kom Candy magazine ut med ett nytt mönster häfte med bondgårdsdjur och en traktor. Traktorn tyckte jag var den perfekta presenten till min pappa när han fyllde år. Förra året fick han en virkad bil.


Egentligen skulle det ha varit  en traktor utan tak för pappas traktor har inget men då såg det inte riktigt ut som en traktor.
Det röda och gråa till hytten är M&K eco babybomull, det svarta och grå till skorstenen är Candy. Jag har använt virknål 2,5 till allt utom skorstenen som jag har använt virknål 2 till.

9 kommentarer:

  1. Men åh, så underbar!! :) Den skulle mina grabbar se. Kan man hitta mönster till den eller har du virkat på fri hand?
    Sandra

    SvaraRadera
  2. Du kan få virka fordon till mina barn :-)

    Idag smakade jag blomkål, vet inte riktigt vad som hänt med mej.

    SvaraRadera
  3. Underbart fin traktor! Hänger den i backspegeln nu, eller finns det inte sådan på traktor?

    SvaraRadera