söndag 4 november 2012

Magic loop

I en av mina mönsterböcker kan man läsa lite om magic loop men inte så mycket bara att man kan sticka två sockor samtidigt. Hmm. För några veckor sen hittade jag magic loop på en blogg, minns inte vilken. Tänkte att det vill jag testa. I fredags började jag på en ny mössa, igen, och eftersom att jag skulle använda stickor tre men inte ville ha strumpstickorna eftersom de är så vassa så provade jag att använda magic loop. Det fungerar rätt så bra men det är bättre att ha 80 cm eller längre på rundstickan. Jag har 60 cm, lite för lång för att sticka runt och lite för kort för magic loop.


Man stickar halva först sen flyttar man på maskorna och stickar andra halvan. Kan inte förklara bättre.


På söndag har vi kalas och då behövs det bullar så det har jag bakat idag.



3 kommentarer:

  1. Smart sätt att använda en rundsticka på!

    SvaraRadera
  2. Ah, jag har försökt mig på det där med magic loop men jag blev helt tossig när jag inte fattade hur man skulle göra. Hade behövt en kurs!

    SvaraRadera