tisdag 8 januari 2013

Syföreningsmöte- head covers

Äntligen är det dags för syföreningsmöte. Det blev en del hemgjord julklappar tyvärr orkade jag inte ta kort på alla (var sjuk veckan före jul och några dagar efter). De här har jag kort på i alla fall.


Det är head covers (skydd till golfklubborna). Svärfar och hans fru fick de här. Toppen är virkad, jag virkade runt och ökade till lagom storlek sen plockade jag upp maskor runt om och stickade med strumpstickor. När jag började med resåren minskade jag från 66 maskor till 44 maskor. Jag har använt M&K Eco bomull, virknål 3,5, strumpstickor 4 och strumpstickor 3,5 till resåren på den blå. Jag glömde byta på den lila.

5 kommentarer:

  1. Vad fina!
    Har just börjat spela golf så varför inte kombinera hobbies!

    SvaraRadera
  2. Praktiskt! Men varför ska golfklubbor ha mössor? De lär ju knappast frysa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skydd så att de inte ska skava mot varandra i bagen.

      Radera
  3. Kul idé. Det är många saker man inte vet att det finns behov av. Detta var en av dem. Innovativt och kul att se.

    SvaraRadera