tisdag 30 juli 2013

Syföreningsmöte- tofflor och sockor

Då är det dags för ett syföreningsmöte. Första veckan på semestern stickade jag ett par tofflor till mej, då var det inte lika varmt som det är nu. Och före semestern stickade jag ett par sockor till min man.


Garnet till tofflorna köpte jag på Lidl för snart två år sen, tanken var att jag skulle virka vantar av det men det bliv inte bra. Jag tror att det ska vara stickor 7 men jag använde 5:or. Mönstret är från Värma varandra.


Tofflorna ser lite roliga ut men sitter bra på foten.


Garnet till sockorna är ett sockgarn från garngrossisten som jag köpte på syfestivalen i februari. Mönstret är från Järbo garn.

2 kommentarer:

  1. Så gott om fötterna, man behöver börja nu så man har lite när vinter kommer.

    SvaraRadera
  2. Fint! Jag gillar den blå färgen och tofflorna ser som sagt lite konstiga ut när de ligger platt på golvet :-)

    SvaraRadera