tisdag 18 mars 2014

Syföreningsmöte- tvåändsstickat mobilfodral

I januari började jag en tvåändsstickningskurs. Istället för att sticka en provlopp fick vi sticka ett mobilfodral. 


Jag använde tvåtrådigt ullgarn från kampes och stickor 3. Egentligen skulle man ha stickor 2,5 men mina sitter på en sockstickning. Det var många färgbyten så det blev några trådar att fästa.


Det var en jättebra kurs på Hantverkstorpet. Nu har jag ett par tvåändsstickade vantar på stickorna.
Det här är mitt bidrag till syföreningsmötet.


4 kommentarer:

  1. Åh vad fint, jag vill också lära mig tvåändstickning!!

    SvaraRadera
  2. Fint!! Själv harvjagbinte föst en enda tråd på mitt än...

    SvaraRadera
  3. Så fint , det skulle jag vilja prova att sticka.

    SvaraRadera
  4. Det skulle jag vilja lära mig . snyggt du fick till det

    SvaraRadera